Promocje są ważne, ale zawsze trzeba też odpowiedzieć sobie na pytanie, czy oferta wzbudza zainteresowanie? To takie nawiązanie do komunikacji miejskiej – komunikacji, która od niemal siedmiu lat jest bezpłatna.
Co możemy powiedzieć na temat zainteresowania?
Zainteresowanie darmowymi przejazdami to temat, o którym możemy rozmawiać stosunkowo długo. Ponadto należy wrócić do 2015 roku (czyli do płatności) – w tym roku z oferty skorzystało 1 297 000 pasażerów.
Wprowadzenie darmowych przejazdów przełożyło się na wzrosty i to na wzrosty sięgające 20 procent. Warto też zaznaczyć, że w latach 2016-2019 nie odnotowano wielkich wahań. W 2020 roku pojawił się kłopot i jak się można domyślić, chodzi o pandemię. Pandemia to problem, z którym wszyscy musieliśmy się zmierzyć. Można też powiedzieć, że to problem, z którym ciągle się mierzymy, ale to teraz nie jest istotne. Ciekawe jest również, to kiedy pasażerowie decydują się na darmowy przejazd – popularność bezpłatnych przejazdów wzrasta w styczniu, marcu, wrześniu, październiku i listopadzie. Najkrócej rzecz ujmując, chodzi o miesiące, w których pogoda raczej nie należy do najprzyjemniejszych.